Etik Davranış Kuralları

Faaliyetlere Yönelik Etik Davranış Kuralları

  • Hukuk kurallarına, kanunlara ve mevzuata uyum esastır.
  • Kişiler arasında eşit yaklaşım gözetilir ve tarafsızlık ilkesine uyulur.
  • Kamu yararı ve ülke menfaatleri doğrultusunda hareket edilir.
  • Saydamlık ve hesap verilebilirlik temel ilkedir.
  • Standartlara, süreçlere uygunluk ve tutarlılık esastır.
  • Faaliyetlerde süreklilik, sürdürülebilirlik, güncellik ve saydamlık gözetilir.
  • Değişime ve yeniliğe açıklık desteklenir
  • Hizmet kalitesinin sürekli yükseltilmesi hedeflenir.
  • Karşılıklı nezaket ve saygı esastır.

Çalışanlara Yönelik Etik Davranış Kuralları

  • "Ben" odaklı değil "Biz" odaklı düşünmeye değer verilir.
  • Liyakat ilkesi gözetilir.
  • Hizmet içi eğitime ve kişisel gelişime önem verilir.
  • Katılımcılık önemsenir, ekip çalışması desteklenir.
  • Bireysel üretkenlik ve inisiyatif kullanma desteklenir.
  • İşyerinde uyumluluk ve paylaşıma değer verilir.
  • Ödüllendirme ön plandadır.
  • İşyerinde fizyolojik ve psikolojik sağlığının korunmasına dikkat edilir.
  • İşyeri ortamının ve şartlarının kalitesi önemsenir.
  • Sosyal, kütürel ve sportif sosyal etkinlikler önemsenir.
  • Standartlar ve uygulamalar yazılıdır.
  • Motivasyon artırıcı çalışmalar yapılır.
  • Süreklilik arz etmemek ve kasıtlı olmamak şartı ile çalışanların yanlışlıklarını ve eksikliklerini düzeltmeleri konusunda yapıcı yaklaşım gösterilir.
  • Yöneticiler yasal mevzuata uygun olmayan emir, teklif ve telkinlerde bulunmazlar.
  • Faaliyetlere ve hizmetlere katkı sağlamayan personele ilişkin her türlü yasal önlem alınır. Uymayanlar hakkında yasal işlem yapılır.
  • Yöneticiler ve çalışanlar arasında güven esastır.
  • Yönetim ve personel çözüm odaklı davranışlar sergiler.

Yönetime Yönelik Etik Davranış Kuralları

  • Ankara Kalkınma Ajansı tüm paydaşları ile iyi ilişkiler kurar.
  • Çalışana, önce insan olarak değer verilir.
  • Yönetimde hakkaniyet ilkesi gözetilir.
  • Tarafsızlık ve adil yaklaşım esastır.
  • Yolsuzluklar, usulsüzlükler, çıkar çatışmaları ve kişisel menfaatler önlenir.
  • Yönetimin karar ve kuralları açık, anlaşılır ve sadedir.
  • Performans değerlendirilmesinde objektif kriterler kullanılır.
  • Motivasyon artırıcı çalışmalar yapılır.
  • Katılımcı bir yaklaşım ile kararların tarafsız ve bağımsız alınması sağlanır.